23948sdkhjf

Coop ska satsa på nudging efter lyckat brödexperiment

Försäljningen av nyttigare bröd ökade med 60 till närmare 200 procent när Coop testade nudging i tre av sina butiker. Nu planerar man för en större satsning.
I ett experiment som Coop gjorde tillsammans med Cancerfonden och Hjärt-Lungfonden undersökte man om man kunde påverka kunderna att göra hälsosammare val i brödhyllan. Resultat blev att försäljningen ökade med 198 procent när man både framhävde och gav rabatt på nyttigare bröd. Och via en ny placering och tydlig skyltning som lyfte fram nyttiga brö...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141