23948sdkhjf

Prisprojektet ska bota Icas huvudvärk – ”Vi får inte vår förtjänade plats”

Lärdomarna från det lågprisprojekt Ica bedriver i Uppsala ska komma alla handlare till nytta. Men det tar lång tid att förändra bilden av ett varumärke, medger Joakim Bengtsson, affärsområdeschef på Ica. 
Att jobba prisorienterat är inte okänt för en Ica-butik. Det finns trots allt över tusen handlare runt om i landet som gör på olika sätt. Men det är ändå något speciellt med det experiment Ica centralt valt att dra i gång på Ica Supermarket Tunabackar i Uppsala.

Butiken, som sedan i oktober provat på att jobba med ett betydligt mindre sortiment oc...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078