23948sdkhjf

Matspar kopplar ihop influencers och kunder i ny tjänst

Matspar lanserar en tjänst där varumärken genom influencersamarbeten direkt kan koppla inspirerande innehåll till köp.

Varumärken kan nu samarbeta med influencers för att inspirera konsumenter med recept och direkt omvandla denna inspiration till köp av deras produkter, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Detta genom en sömlös integration mellan sociala medieplattformar och matspar.se.

Tjänsten “Från influencer till konvertering” gör det möjligt att öka konverteringen när dagligvaruhandelns varumärken samarbetar med influencers.

När en konsument ser ett inlägg från en influencer som lagar en god rätt och känner sig inspirerad, kan den klicka på inlägget och få alla ingredienserna i sin varukorg på matspar.se.

– Matspar.se har alltid strävat efter att vara en bro mellan inspirerande innehåll och köpbeslut. Nu tar vi detta ett steg längre och erbjuder en heltäckande lösning för varumärken att inte bara inspirera utan också konvertera den inspirationen till faktiska köp, säger Kaveh Sabeghi, marknadschef på matspar.se, i en kommerntar

För influencers är det ett sätt att göra det enkelt för sina följare att när de känner inspiration.

– Jag vill inspirera mina följare att laga god mat och göra det enkelt för dem att omvandla den inspirationen till handling, säger influencern Matgeek, Johan Hedberg.

Genom att analysera kampanjernas effektivitet kan Matspar.se sedan erbjuda varumärken djupgående insikter om konsumentbeteenden och köptrender.

Matspar har i dag sju influencers med tillsammans över 900 000 följare på Instagram kopplade till tjänsten; Johan Hedberg, Zofia Zelimi, Rikard Bitting, Emilia, Alma Hassan, Helena Elm och Josefine Olsson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063