Netto skänkte 270 000

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Netto deltog i Barncancerfondens kampanj "Runda upp". 270 000 kronor samlades in.

Varje år insjuknar ungefär 300 barn i cancer. Tack vare framgångsrik forskning överlever i dag omkring 80 procent av de drabbade. 

Barncancerfonden är den enskilt största finansiären av barncancerforskning i Sverige och arbetet är möjligt tack vare gåvor från människor och företag. 

Läs också: Netto sålde brandfarlig lampa

Under en tre veckors period samlade Netto in 270 000 kronor. 

Läs också: Netto får ny internationell chef

– Det var ett otroligt engagemang både hos våra fantastiska kunder och våra medarbetare. Jag är väldigt stolt över att vi tillsammans kan ge hopp till kampen mot barncancer. Ett stort tack till alla som var med och bidrog till denna kampanj, säger Maria Polias, Marknadschef på Netto, i ett pressmeddelande.

– Vi är imponerade av engagemanget hos Nettos medarbetare, och hur de bjöd in sina kunder att bidra till kampen mot barncancer. Tillsammans lyckades de få ihop en livsviktig summa som vi är mycket tacksamma för, säger Elinor Westerberg, Barncancerfonden.

Mer om: Cancerfonden | Netto


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Coop Kågeröd hotas med nedläggning

Ica säljer fastigheter för miljardbelopp

Trelleborgs största butik vill bli större

Lidl och kommunen slåss om ödetomt

Starkt kvartal för ZetaDisplay

Teknik- och butikskommunikationsföretagets omsättning ökade rejält under årets första kvartal och tre stora avtal signerades.

På nytt jobb: Chipsbolaget får ny vd

Tidigare vd:n för Reagent tillträder tjänsten i september.

Västervik blev Årets Stadskärna 2017

Arkiv

Lidls plan för USA - halvera priset

Ytterligare ett mejeri uppgår i Arla

Franskt logistikföretag till Norden

Ica utökar sitt mejerisortiment

Bergendahls revansch- blir grossist för Mathem

Nu står det klart, Bergendahls tar över från konkurrenten Axfood.

Här är förpackningarna som är sämst för återvinning

Ny ordförande i Convenience Stores Sweden

Här är årets FLU-stipendiater

Mathandlare laddar för årets ramadan

Kampen om de hetaste lägena

Alla spelare i dagligvarubranschen vill expandera men vägen till en ny butik är kantad med höga kostnader, sega tjänstemän och otydliga regler. Tre kommuner är värst av alla.

Konsum Värmland får ny charktillverkare

Nu har avsiktsförklaring skrivits med ett nytt företag för fortsatt tillverkning under varumärket Nästgårda.

De ska hjälpa Gårdssällskapet sälja ekologiskt kött

E-handelsföretaget Nordic Etail ska gå in och hjälpa köttleverantören att sälja online.

Butiken hotas med vite

Lanthandeln hotas med nedläggning

Alex, 8, bräckte alla i aktietävlingen

Fri Köpenskaps aktietävling är avgjord. – Jag bara gissade och pekade, säger den lycklige vinnaren Alex Brorsson från Kumla.

Nätmat för 1,1 miljarder första kvartalet

Aktietävlingen: Resultatlistan 1-110

Aktietävlingen: Resultatlistan 111-220

Aktietävlingen: Resultatlistan 221-330

Aktietävlingen: Resultatlistan 331-434

På nytt jobb: Hon går till HUI

Landets näst äldsta stormarknad i ny skrud

Konsum bussar kunder till butik

På nytt jobb: Nya styrelseledamöter i Coop Nord

På nytt jobb: Han blir Coop Gotlands nya vd

På nytt jobb: Findus förre vd tar över i Livsmedelsakademin

Hemköp startar upp bland nybyggen i Örebro

Utbildningskrav från Svensk Handel

Innovationscenter à la Arla

Sänd till en kollega

0.147