Netto skänkte 270 000

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Netto deltog i Barncancerfondens kampanj "Runda upp". 270 000 kronor samlades in.

Varje år insjuknar ungefär 300 barn i cancer. Tack vare framgångsrik forskning överlever i dag omkring 80 procent av de drabbade. 

Barncancerfonden är den enskilt största finansiären av barncancerforskning i Sverige och arbetet är möjligt tack vare gåvor från människor och företag. 

Läs också: Netto förnyar avtal med Tre

Under en tre veckors period samlade Netto in 270 000 kronor. 

Läs också: Netto tar över 40 butiker

– Det var ett otroligt engagemang både hos våra fantastiska kunder och våra medarbetare. Jag är väldigt stolt över att vi tillsammans kan ge hopp till kampen mot barncancer. Ett stort tack till alla som var med och bidrog till denna kampanj, säger Maria Polias, Marknadschef på Netto, i ett pressmeddelande.

– Vi är imponerade av engagemanget hos Nettos medarbetare, och hur de bjöd in sina kunder att bidra till kampen mot barncancer. Tillsammans lyckades de få ihop en livsviktig summa som vi är mycket tacksamma för, säger Elinor Westerberg, Barncancerfonden.

Mer om: Cancerfonden | Netto


Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Stora Coop invigs i Halmstad

Coop har byggt en helt ny butik i Halmstad som invigs på torsdagen.

Yngre bär hem flest platkassar

På nytt jobb: Ny vd på iFoodbag

Panten fraktas klimaträtt

Nu fraktas pantade burkar och flaskor med förnybart bränsle. Det ger en 80 procentig reduktion av växthusgaser.

EU-förhandlingar om eko-produktion fortsätter

Stärker svensk livsmedelsexport

Lidl öppnar hållbart i Södertälje

Arkiv

Nytt toppenkäk för fiskar

Lagändring banar väg för cirkulärt system som ska minska svinnet.

Ny snabbmatsaktör vänder branschlogiken

Gigafood heter en startup som med minimal miljöpåverkan ska sälja nyttig, god och vacker snabbmat.

Plus

Ameera Khan har laddat Willys inför årets matfest

– Det är lite som jul, säger den 24-åriga butikschefen om den muslimska högtiden.

På nytt jobb: Han är ny styrelseordförande i Vitamin Well

Polarbröd investerar miljoner i bageri

Lanthandeln kan tvingas stänga

Almedalen: Hur hållbar är skollunchen?

Plus

Föredömligt med stor potential

Arla åker på extraskatt

Livsmedelsstrategin klubbades igenom

Plus 1

Axfood och Bergendahls ökar enligt Dagligvarukartan 2017

Butiken slutar helt med plastkassar

När många aktörer börjat ta betalt för påsarna valde den här butiken att göra sig av med dem.

Plus

Förstå digitaliseringens möjligheter i butiken

Gräsrotsfinansierat kooperativ för bra mat

Den 20 maj invigdes livsmedelsbutiken Matkooperativet på 100 kvadratmeter mitt i centrala Helsingborg. Projektet blev verklighet med hjälp av gräsrotsfinansiering.

På nytt jobb: Hon lämnar finska matjätten

Miljöministern vill se mer pant

Tredje butiken invigd

HUI skriver ner prognosen

Tyska livsmedelshandeln förväntas öka kraftigt

På nytt jobb: Han tar vd-stolen i Eurocash

LRF positiva till livsmedelsstrategin

Coop ändrar sitt poängsystem - igen

Butiken fräschas upp med nya frysar

Här är butiken som gör sushisuccé

Tre ton kött ska förstöras

På nytt jobb: Linas Matkasse får ny vd

Han har Göteborgs nöjdaste kunder

Plus

Sju råd för bättre möten mellan säljare och butik

Aromer från Norrland kan bli framtidsbransch

Sänd till en kollega

0.145