23948sdkhjf

Ny tjänst för hemkörd mat gör succé

Tanken var att Vembla, vars affärsidé är att leverera mat- och apoteksvaror från lokala butiker till privatpersoner, skulle lanseras först om några veckor men den rådande coronakrisen har gjort att företaget satte igång redan förra veckan. Vilket har visat sig vara framgångsrikt då företaget nu får flera beställningar i minuten.

I vanliga fall är tanken att betalning ska ske via en app men under rådande omständigheter har Vembla även ett telefonnummer där de som vill kan ringa och beställa mat. Äldre och de som tillhör riskgrupper handlar dessutom kostnadsfritt just nu.

– Tjänsten behövs tydligt extra mycket just nu. Vi får varje minut flera nya samtal till det telefonnummer vi satt upp. Det är vårt sätt att dra vårt strå till stacken. Just nu behöver alla göra det de kan - stat, företag och privatpersoner - och detta är vad vi kan göra. Det känns självklart för oss att bidra, säger Sebastian Malmberg, medgrundare av Vembla i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078