23948sdkhjf

Matpriskollen: Störrre kontraster tvingar fram bättre erbjudanden

Det blir större kontraster mellan billigt och dyrt, vilket tvingar fram allt bättre erbjudanden, konstaterar Ulf Mazur på Matpriskollen i sin granskning av veckans kampanjer.
 Vilka kontraster. I ena änden höjs priserna på 4-pack laxfilé av bästa sort till 180 kronor. I den andra säljer Ica Supermarket 4-pack laxfilé för 59 kronor. Nu ska man framhålla att det nog är skillnad på fisk och fisk och att Ica satsar allt mer på starka priserbjudanden.

Ju mer high-low det är i branschen desto bättre blir konsumenten på ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.113