Undersökningen är gjord genom ett samarbete mellan Scalux Packaging och exportingenjör Marie L. Jørgensen. Det handlar om en kvalitativ studie av nio företags fraktpåsar – närmare bestämt Zalando, Boozt, H&M, Magasin, Pieces, Intersport, Filippa K, Bestseller och ASOS. Det vill säga en blandning av populära webbutiker för kläder, försäljare av sportutrustning/kläder och större online-portaler som samlar andra klädmärken.
Studiens syfte är bland annat att måla upp en bild över vad som fungerar och vad som inte fungerar när det kommer till design och allmän upplevelse vid utveckling av e-handelsemballage.
I denna artikel kommer vi att belysa fyra slutsatser från undersökningen och dessutom lär du dig mer om vad du ska vara uppmärksam på när du ska designa det perfekta emballaget till din webbutik.
Klicka här under for att läsa mer. Trevlig läsning!
Vi har undersökt e-handelsemballaget hos nio olika företag – vad fungerar och vad fungerar inte?