23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Så gör du för att lansera en adventskalender 2021

| Medlemsnyhet | Företag Avisera AB

Det här behöver du veta för att ta fram en julkalender inför julen 2021. Följ vår guide steg för steg för att göra din nästa julkalender till en succé.

Så kommer du igång!

1. Börja med ett internt möte där ni diskuterar igenom era mål och förutsättningar med adventskalendern.

Gå igenom frågeställningar som; 
Hur många julkalendrar ska produceras?
Vad ska den innehålla?
Hur ska den packas?
Vad har vi för budget?
Hur ska den designas?
Vad ska den kosta?
När behöver vi leverans?

2. Efter detta kontaktar du din förpackningspartner för att boka in ett digitalt eller fysiskt möte. Hos Avisera får du en personlig förpackningsexpert som håller stenkoll på ditt projekt under hela processen. Vi ger dig konsultation och de rätta förutsättningarna för att din julkalender ska bli en succé.

3. Brief, offert & projektplan

Hur lång tid tar det?
När man tar fram en julkalender behöver man börja tid, därför behöver du sätta igång senast Q1 2021. Leveranstiden för din julkalender varierar och projektet förlängs bland annat beroende på hur komplex din konstruktion är, hur förpackningen ska tryckas och ifall du har en färdig design eller inte.

När du jobbar med oss tar vi alltid fram 1-2 stycken fysiska prov (PPS – Pre production sample) för att säkerställa att produkten möter dina krav och förväntningar. Vi hjälper dig från start till mål. Nyfiken på att veta mer? Läs hela guiden på avisera.se  eller maila oss direkt på hello@avisera.se.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Medlemsnyhet

Företag
Avisera AB

Sankt Eriksgatan 60
102 21 Stockholm
Sverige
Avisera AB

Sänd till en kollega

0.04