23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Generation Y och Z vill ha miljövänligt emballage

| Medlemsnyhet | Företag Scanlux Packaging A/S

Det är inte någon överraskning att hållbarhet är högt upp på konsumenternas agenda och att denna tendens ökar. Det är nämligen den stora målgruppen i generation Y och Z som intresserar sig mycket för miljöfrågor och hållbarhet.

Den yngre generationen är född och uppvuxen i en tid där den globala uppvärmningen har blivit tydligare är någonsin förut. Därför har de upplevt behovet för hållbarhet på nära håll genom hela sina liv.

Pandemin har dessutom gett ännu mer drivkraft till detta fokus på hållbarhet bland konsumenterna i denna målgrupp, då de har upplevt dessa förändringar själva. Generation Y och Z tänker allt oftare på hållbarhet som en del av kärnan i de varumärken de letar efter. Dessutom är de lojala till de varumärken som är bra på att berätta om sina hållbarhetsåtgärder.

Konsumenterna har inte bara förväntningar när det kommer till produktens hållbarhet, utan också till emballaget och den totala köpupplevelsen. Att inte fokusera på miljövänligt emballage kan innebära utmaningar för ditt företag. Det är därför viktigt att tänka om när det gäller emballage, och ha de olika målgrupperna i tankarna. Generation Z är till exempel mer kritisk till hållbarhet än tidigare generationer.

När du ska tänka in konsumenterna i din marknadsföring och din produkt ska du ha deras värderingar i bakhuvudet. Det finns skillnader i olika konsumentgruppers värderingar och i hur de ser på varumärken, produkter och emballage.

I denna artikel undersöker vi målgruppernas överordnade värderingar. Vi fokuserar på hur de olika målgrupperna ser på emballage och hållbarhet utifrån dessa värderingar. Det har nämligen ett stort inflytande på ditt företag och sättet du marknadsför det på. Emballaget är en del av ditt företags varumärkesstrategi och därför är det essentiellt att du genom emballaget kan kommunicera med de olika målgrupperna och på så sätt träffa dem så bra som möjligt.

Klicka här under for att läsa mer. Trevlig läsning!

Konsumenterna i generation Y och Z vill ha miljövänligt emballage

Om Scanlux Packaging
Scanlux Packaging har från starten 1988 satsat på kvalitet och hållbarhet i valet av material till emballage. Med huvudkontor i Fredensborg, Danmark, fungerar Scanlux Packaging som partner för ett antal stora europeiska detaljhandelskedjor. Företaget erbjuder faciliteter och kompetens inom design, lager och distribution. Scanlux Packaging har genom åren erhållit flera miljöcertifieringar. Dessa certifikat är välkända och garanterar att de föreskrivna standarderna uppfylls och kontrolleras.

Med expertis i bagaget
Med tusentals kunder i hela Europa har Scanlux Packaging uppnått en solid expertis inom e-handelsemballage, påsar och inslagning. Därutöver erbjuder vi ett omfattande sortiment av presentpapper, askar, band, vinförpackningar med tillbehör som tillsammans kan utgöra en sammanhängande emballagelösning för Sveriges detaljhandlare och webshoppar.

 

Medlemsnyhet

Företag
Scanlux Packaging A/S

Kungstorget 8, 252 78 Helsingborg
252 78 Helsingborg
Sverige
Scanlux Packaging A/S

Sänd till en kollega

0.063