23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Gekås försäljning av livsmedel ökar kraftigt

Lågprisvaruhuset tar inte ut sina egna kostnadsökningar för att hålla nere priserna och behålla avståndet till dagligvaruhandeln. 

De stigande matpriserna får allt fler kunder att vända sig till lågpriskedjorna. Det inkluderar även Gekås i Ullared som fortsätter att öka sin försäljning av billiga livsmedel.

– I år har livsmedelshandeln ökat hos Gekås med nästan 24 procent, jämfört med 2019. Men då får man komma ihåg att det är januari, februari som är våra lågsäsongsmånader och vi har fler kunder från närområdet och färre långdistanskunder, säger vd:n Patrik Levin till Göteborgs-Posten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109