De stigande matpriserna får allt fler kunder att vända sig till lågpriskedjorna. Det inkluderar även Gekås i Ullared som fortsätter att öka sin försäljning av billiga livsmedel.
– I år har livsmedelshandeln ökat hos Gekås med nästan 24 procent, jämfört med 2019. Men då får man komma ihåg att det är januari, februari som är våra lågsäsongsmåna...
Gekås försäljning av livsmedel ökar kraftigt
Lågprisvaruhuset tar inte ut sina egna kostnadsökningar för att hålla nere priserna och behålla avståndet till dagligvaruhandeln.

Gekås totala försäljning är något bättre under vårvintern i år än under 2019, innan pandemin. Foto: Gekås
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer