White paper 4: Butiken även kanal för att bygga varumärke
Butiken är inte bara en plats för försäljning. Martin Moströms fjärde artikel i White paper-serien handlar om att butiken, rätt hanterat, också kan bli en viktig kanal för att bygga varumärke.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/78878071.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=4032&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3024&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=495&accessToken=4bace4ccad4ca47930dd35974ba3e54690bcee9a00608ab4326c540aa8e6135b)
Sampling och smakdemo är en säljfrämjande insats som också skapar långsiktiga relationer. Här Daniel Jarl på Quality Caviar i aktion. Foto: Fri Köpenskap
I butiken möts shoppern av tusentals olika budskap från minst lika många varumärken. Traditionellt sett är detta inte en miljö för varumärkesbyggande utan en plats för försäljning. Samtidigt är det allt svårare för varumärken att nå ut med sin kommunikation i andra medier. Butiken borde väl då vara en utmärkt plats att marknadsföra sig på och där b...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration