23948sdkhjf

Kampanjerna förändras – godis istället för vegetariskt

Läsk, godis och choklad pushas allt mer i kampanjer, medan vegetariskt är stendött.
Allt fler varor säljs till extrapris, men det totala kampanjtrycket ökar endast måttligt, visar nya unika siffror från Matpriskollens Kampanjanalys.

Det som kampanjas allt mer är läsk, choklad, godis och desserter och tårtor, där bland annat kampanjer för produktgruppen läsk ökade med 23,8 procent under årets första 14 veckor.

Kyckling ligger kva...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Ica-härvan: Lång kartläggning av ovanliga handelsmönster
Ica-butiken snart i mål med större renovering
Ica-härvan: Polisen lyssnade av telefonsamtal i hemlighet
”Känns som att det är vi som betalar Willys billiga matkasse”
Matpriskollen: Prisar butikerna bort frukt och grönt?
”Målet öka det svenska sortimentet”
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079