23948sdkhjf

Matpriskollen: Utmaning att kommunicera sänkta priser

I veckans granskning av kedjornas kampanjer tar Ulf Mazur på Matpriskollen upp svårigheten att kommunicera prissänkningar på ett trovärdigt sätt.
I dessa tider med enormt prisfokus kommer reklamen och kommunikationen i centrum. Sveriges största reklamköpare är troligtvis Ica. Den här veckan går Ica ”all in” med sänkta priser i sin reklamfilm. Inte en enda kampanjprodukt visas upp, utan sänkta ordinariepriser från norr till söder i varenda Icabutik.

Det man kan fråga sig är om Icabutikernas ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Ica-härvan: Lång kartläggning av ovanliga handelsmönster
Ica-butiken snart i mål med större renovering
Ica-härvan: Polisen lyssnade av telefonsamtal i hemlighet
”Känns som att det är vi som betalar Willys billiga matkasse”
Matpriskollen: Prisar butikerna bort frukt och grönt?
”Målet öka det svenska sortimentet”
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08