23948sdkhjf

De fokuserar på B2B-försäljning – ”Vi ser en stark tillväxt”

Coops satsning på B2B-försäljning ger resultat. Bolaget uppger att de ser en stark tillväxt i företagsköpen. Även mindre aktörer som Hemköp Vegastaden jobbar med området på sitt eget kreativa sätt. 
Sedan toppnoteringarna under det första kvartalet år 2021 har nätandelen av dagligvaruföretagens försäljning tappat över 3 procentenheter. Men det finns ett område inom e-handeln som håller stånd när försäljningen till privatkonsumenterna dippat. I alla fall hos Coop där intäkterna från företagskunderna ökat.

– Vi särredovisar inte B2B-försäljning...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094