23948sdkhjf

Klas Balkow om Axfoods resultat: ”Det bästa kvittot man kan få”

Axfoods kvartalsrapport visar på en stark tillväxt, där i synnerhet Willys utklassar marknaden. Många nya kunder hittar till lågpriskedjan när pris blir allt viktigare.
– Får man många nya kunder är det det bästa kvittot man kan få på att man gör något som uppskattas, säger Axfoods koncern-vd Klas Balkow till Fri Köpenskap.

Axfood analyserar både nya och gamla kunders beteeenden med dataanalys.

– Vi är väldigt datadrivna för att kunna förstå kundbeteenden och hur vi kan utveckla oss vidare. De nya kunderna är in...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Ica-härvan: Lång kartläggning av ovanliga handelsmönster
Ica-butiken snart i mål med större renovering
Ica-härvan: Polisen lyssnade av telefonsamtal i hemlighet
”Känns som att det är vi som betalar Willys billiga matkasse”
Matpriskollen: Prisar butikerna bort frukt och grönt?
”Målet öka det svenska sortimentet”
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094