23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Klas Balkow om Axfoods resultat: ”Det bästa kvittot man kan få”

Axfoods kvartalsrapport visar på en stark tillväxt, där i synnerhet Willys utklassar marknaden. Många nya kunder hittar till lågpriskedjan när pris blir allt viktigare.

– Får man många nya kunder är det det bästa kvittot man kan få på att man gör något som uppskattas, säger Axfoods koncern-vd Klas Balkow till Fri Köpenskap.

Axfood analyserar både nya och gamla kunders beteeenden med dataanalys.

– Vi är väldigt datadrivna för att kunna förstå kundbeteenden och hur vi kan utveckla oss vidare. De nya kunderna är inte bara spontanhandlare, utan flyttar även stora inköp till oss, fortsätter han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094