23948sdkhjf

”Verklig risk att mindre butiker inte överlever priskonkurrensen”

Det är svårt för en liten butik med utraderad lönsamhet att identifiera sig med beskrivningen av att vara en matjätte som skor sig, skriver Karin Brynell, vd för Svensk Dagligvaruhandel, i sin krönika.
Det senaste året har präglats av stigande matpriser. Konsumenten har med en minskad köpkraft tydligt ändrat sin konsumtion. Så till den grad att omsättningen i dagligvaruhandeln rensat för inflation gått ner med närmare 10 procent. Det är högst kännbart för en bransch som redan från början har låga marginaler.

Jag funderar på hur detta påverkar br...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096