23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matpriskollen: Frukt och grönt för hela slanten

Frukt- och gröntkampanjerna var mest populära och fungerade som inropare till butikerna i Valborgsveckan. Det konstaterar Ulf Mazur på Matpriskollen i veckans granskning av kedjornas kampanjer.

Det är väl nästan omöjligt att reda ut vad som är rätt pris på frukt och grönsaker. Men en sak vet vi med säkerhet och det är att starka erbjudanden på just grönsaker, frukt och bär drar kunder till butiken.

Av tolv undersökta kedjor hade tio de gröna nyttigheterna som bästa inropare förra veckan.

Aubergine och zucchini föll i pris i april med hela 17 procent och är faktiskt de som minskat mest i pris de senaste 12 månaderna av alla de 500 produktgrupper vi följer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|