23948sdkhjf

Nytt koncept ska öka försäljningen i ostavdelningen

Arla har dragit i gång ett projekt på en handfull butiker med målet att få konsumenterna att prova på nya ostar.
En sammanhängande färgpalett, finare inramning och tydligare skyltning. Det är bland ingredienserna som Arla nu provar i ett koncept som rullats ut i tre butiker runt om i Sverige. Tanken är att försöka modernisera osthyllan för att inspirera kunderna att prova på nytt och ge en skjuts till butikernas försäljning. 

– Vi vill hjälpa våra kunde...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Ledarskapet under lupp i matprishysterin – Lidls hantering hyllas och Ica kritiseras
Så möter kedjorna grillsäsongen: ”Viktig årstid för oss”
Grilltillbehör hetare än någonsin
Livsmedelsjättarna skärper kraven på soja – ”risk för kränkningar av mänskliga rättigheter”
Ica-handlarens oväntade drag vid invigningen: ”Jättenöjd”
Blir ny handlare efter åtta år som butikschef

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11