Energidrycksexplosionen fortsätter: ”Produkter som ger något extra”
Energidrycksförsäljningen fortsätter att öka och likaså antalet bolag inom området. Men hittills har kampen om marknadsandelar inte börjat på allvar utan butikerna fortsätter att välkomna nya aktörer – som bara verkar driva upp försäljningen ännu mer.
Det är ingen hemlighet för den som gått runt i dagligvarubutikerna med öppna ögon det senaste decenniet att saker och ting förändrats i dryckesavdelningarna. Numera tar bland annat sportdryck, proteindryck och alkoholfri öl mer plats. De sockerfria läskalternativen har vuxit om de konventionella varianterna. Men allra tydligast är skillnaden i hur ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration