23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Målet öka det svenska sortimentet”

Vi behöver en motståndskraftig kedja hela vägen till konsument, skriver Ica Sveriges vd Eric Lundberg och slår i sin krönika ett slag för svensk mat.

Inom Ica arbetar vi hårt för att sänka priserna och äntligen ser matprisinflationen ut att lindras. Men fortfarande är hela livsmedelskedjan hårt pressad. I dessa utmanande tider vill jag slå ett slag för svensk mat.

Vi kan se att våra kunder letar efter lägre priser. Men när de uppger vilka värden som är viktiga för dem så är det inte lågprisvaror som hamnar i topp utan ”schyssta och stabila” priser. Det vill säga priser som ligger fast på en rimlig nivå. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|