23948sdkhjf

White Paper 6: Konsten att påverka med nudging

Martin Moström redogör i White Paper nummer sex för det aktuella begreppet nudging och hur det kan användas för att sälja fler, i detta fall, ekologiska bananer. Artikeln baseras på en omfattande studie som gjorts i en svensk dagligvarubutik.
Vi människor gör inte det vi säger att vi ska göra. Gapet mellan våra, i många fall fina och ambitiösa intentioner, är stort. Hur många gånger har man inte försökt att dra ned på socker och motionera mer utan att lyckas långsiktigt.

Detta gäller också för ekologisk konsumtion och shopping. Många är positiva i sin attityd till att handla ekologiska...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079