23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Experten: Därför ska du mäta kundnöjdheten

Jesper Rückertz på Kantar säger att kundupplevelsen är extremt viktig för att behålla sina kunder. – En bra kundupplevelse driver kundlojalitet, säger han.

Bolagen som undersöker kundnöjdhet är flera. Ett av dem är Kantar.

Jesper Rückertz är senior advisor customer experience på bolaget och arbetar bland annat med undersökningar om kundnöjdhet.

– Man ser att bra kundupplevelser driver kundlojalitet, säger han och tillägger:

– Det stärker varumärket och har man haft en wow-upplevelse berättar man gärna det för sina vänner och bekanta, säger han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.046|