Butiken är inte allra först ut med knepet. Handlaren Gustav Johansson berättar:
– Vi såg att några andra butiker, bland annat Ica Maxi Nyköping och Ica Maxi Universitet i Örebro hade testat, och vi ville också göra det, säger han.
I ett inlägg på Instagram skrev butiken: Antalet likes avgör vad vi kommer ha för pris på lösviktsgodiset nästa vecka...
Butikens smarta knep för att nå ut på sociala medier
Ica Maxi Bromma har inför midsommar låtit kunderna bestämma priset på lösgodiset. Vinsten för butiken är ökad räckvidd och synlighet på sociala medier.

Gustav Johansson, handlare på Ica Maxi Bromma, säger att kampanjen i sociala medier gick över förväntan. Foto: Kollage/Fri Köpenskap
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer