23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Butikens smarta knep för att nå ut på sociala medier

Ica Maxi Bromma har inför midsommar låtit kunderna bestämma priset på lösgodiset. Vinsten för butiken är ökad räckvidd och synlighet på sociala medier.

Butiken är inte allra först ut med knepet. Handlaren Gustav Johansson berättar:

– Vi såg att några andra butiker, bland annat Ica Maxi Nyköping och Ica Maxi Universitet i Örebro hade testat, och vi ville också göra det, säger han.

I ett inlägg på Instagram skrev butiken: Antalet likes avgör vad vi kommer ha för pris på lösviktsgodiset nästa vecka med start onsdag 21/6! 1 000 likes skulle ge ett pris på 89:95 kronor per kilo och därefter en skala där 2 500 likes sänkte midsommarpriset till 59:95 kr/kg.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.443|instance-web01