23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matpriskollen: Utvecklingen ställer nya krav på branschen

Hög kvalitet och lågt pris är receptet framåt, konstaterar Ulf Mazur på Matpriskollen i veckans granskning av kedjornas kampanjer.

Det är augusti och högtryck i branschen. Nu ställs det om. Storstadsbutikerna får tillbaka sina kunder medan semestermålen snabbt avfolkas. Det märks tydligt i en stad som Falkenberg om en vecka eller två. 

Det slår mig att det vore intressant att göra en studie på hur butikerna förändrar sina kampanjer beroende på läge. Känslan jag har är att man inte frångår det generella kampanjschemat speciellt mycket. Det är ju anpassat efter en svensk sommar och då har det funkat tillräckligt bra över hela landet senaste åren.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141