23948sdkhjf

Skenande priser och otrogna kunder – kedjorna saknar tydlig kampanjstrategi

Kampen om de alltmer otrogna kunderna hårdnar, men dagligvaruhandelns kedjor ser inte ut att ha en klar strategi för att locka och behålla kunder. – Kampanjer är dyrt, det gäller att hitta de som drar utan att kosta för mycket, säger experten Ulf Mazur på Matpriskollen.
Tvärtom vad man kunde vänta sig i den hårdnade konkurrensen har antalet rikskampanjer från kedjorna minskat under det första halvåret i år. Minskningen är betydande, 6 procent, och det är bara om man räknar med kampanjerna från Coops nya format Xtra, som den stannar på 2 procent.

– Det är ett trendbrott efter flera års ökning, och det speglar inte...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.097