23948sdkhjf

Dagligvarukedjorna om krympflationen: ”Påverkar inte priserna”

Dagligvarujätten Carrefour krympflationsmärker varor för att pressa priserna. De största svenska kedjorna har inga liknande planer.
I måndags började den franska dagligvarujätten märka ut vissa varor i sina butiker med krympflationsvarningar. På så sätt vill de uppmärksamma kunderna om de produkter vars storlek krympt och därmed stigit i pris, trots att råvarupriset har lättat.

Syftet är att brännmärka produkterna för att få leverantörerna att tänka om angående prissättningen....
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109