23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Dagligvarukedjorna om krympflationen: ”Påverkar inte priserna”

Dagligvarujätten Carrefour krympflationsmärker varor för att pressa priserna. De största svenska kedjorna har inga liknande planer.

I måndags började den franska dagligvarujätten märka ut vissa varor i sina butiker med krympflationsvarningar. På så sätt vill de uppmärksamma kunderna om de produkter vars storlek krympt och därmed stigit i pris, trots att råvarupriset har lättat.

Syftet är att brännmärka produkterna för att få leverantörerna att tänka om angående prissättningen. Samtidigt är det också för att få konsumenternas stöd inför förhandlingarna med de stora varumärkena som kommer att börja snart och sluta den 15 oktober.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|