23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så olika går kedjornas e-handel

E-handeln dyker i stort, enligt siffror från dagligvaruindex. Men hur det ser ut för de olika kedjorna skiljer sig åt, visar en rundringning av Fri Köpenskap.

Försäljningsutvecklingen inom dagligvaruhandelns e-handel har visat röda siffror sju kvartal i sträck. Men nedgången sker efter både rekordutveckling och rekordnoteringar och ligger ännu generellt på en bra nivå jämfört med innan pandemin, enligt Coops chef för e-handel Niklas Zeitlin.

– Ingen trodde i mars månad 2020 att vi skulle boosta upp volymerna så mycket under två år, så det var lite e-handel på steroider. Nu föll marknaden tillbaka lite men e-handeln inom dagligvaror har fortfarande tagit ett rejält kliv under de senaste tre åren. Det var inte menat att vi skulle vara här redan 2023.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172