23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

White Paper 9: Butiksdemo vinnande säljmetod

I den nionde artikeln i White Paper-serien presenterar Martin Moström viktiga tumregler för att lyckas med demonstrationer i butik. Forskningen visar på fem viktiga resultat.

Demonstrationer i butik är ett mycket effektivt sälj-och marknadsföringsverktyg som ofta används för att få shoppern att prova nya produkter. Många produkter lider av att de inte uppmärksammas av butikens kunder och inkluderas därför inte i köpbeslutet.

Synlighet är nyckeln till försäljning och eftersom demonstrationer oftast innebär att en person placeras på en synlig plats i butiken så hjälper det inte bara till att förhindra att produkten förblir obemärkt, utan är också en unik möjlighet att förmedla de viktigaste försäljningsargumenten genom personlig kontakt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.138