23948sdkhjf

Matkassarnas mörka år – men vändning i sikte

Under pandemin blomstrade matkassebranschen och flera aktörer visade mångmiljonvinster. Men tiden efter har varit svår och företagen visar allt sämre siffror.
Av företagen som riktar in sig på att sälja matkassar, och som inte har en stor butikskedja i ryggen, visar nästan samtliga större aktörer på en nedåtgående trend under 2022. Linas Matkasse hade ett rejält tungt fjolår där koncernen, med nya namnet Cheffelo AB, minskade omsättningen med 22 procent, drygt 305 miljoner kronor.

I Sverige omsatte konc...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096