23948sdkhjf

”Vi måste bli bättre på att förklara nyttan med Ica-idén”

Icas koncern-vd Nina Jönsson förklarar i sin krönika varför närheten är storheten i Ica-idén. Summan av 1 479 Ica-handlare eller ”närheter” ger ytterligare en dimension, skriver hon. 
Det är ingen hemlighet att det inom Ica finns en enorm stolthet för det vi kallar Ica-idén, Fria handlare i samverkan, där varje handlare äger och driver sin egen butik. Butikerna konkurrerar med varandra samtidigt som man samverkar där det finns skalfördelar. 

Tanken formulerades redan 1917 av Hakon Swenson. Den har kallats för den omöjliga ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.187