23948sdkhjf

”Vi måste bli bättre på att förklara nyttan med Ica-idén”

Icas koncern-vd Nina Jönsson förklarar i sin krönika varför närheten är storheten i Ica-idén. Summan av 1 479 Ica-handlare eller ”närheter” ger ytterligare en dimension, skriver hon. 
Det är ingen hemlighet att det inom Ica finns en enorm stolthet för det vi kallar Ica-idén, Fria handlare i samverkan, där varje handlare äger och driver sin egen butik. Butikerna konkurrerar med varandra samtidigt som man samverkar där det finns skalfördelar. 

Tanken formulerades redan 1917 av Hakon Swenson. Den har kallats för den omöjliga ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094