White Paper 10: Så kan kundens köpvilja påverkas med AI
I den tionde och sista artikeln i White Paper-serien redogör Martin Moström för hur AI påverkar shopperns köpintentioner i butiken.

Artificiell intelligens är mer än robotar. AI-baserad kommunikation kan ha en positiv effekt på konsumenternas vilja att handla. Foto: Colourbox
AI, artificiell intelligens, har aldrig tidigare haft en sådan genomslagskraft i samhällsdebatten som nu. Åsikterna om AI varierar, vissa ser det som ett hot medan andra ser det som en fantastisk möjlighet. Oavsett vad vi tycker om begreppet så kan vi inte förneka att maskininlärning är här för att stanna. Tack vare kraftfulla datorer och en enorm ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer