White Paper 10: Så kan kundens köpvilja påverkas med AI
I den tionde och sista artikeln i White Paper-serien redogör Martin Moström för hur AI påverkar shopperns köpintentioner i butiken.
Artificiell intelligens är mer än robotar. AI-baserad kommunikation kan ha en positiv effekt på konsumenternas vilja att handla. Foto: Colourbox
AI, artificiell intelligens, har aldrig tidigare haft en sådan genomslagskraft i samhällsdebatten som nu. Åsikterna om AI varierar, vissa ser det som ett hot medan andra ser det som en fantastisk möjlighet. Oavsett vad vi tycker om begreppet så kan vi inte förneka att maskininlärning är här för att stanna. Tack vare kraftfulla datorer och en enorm ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration