23948sdkhjf

Eckerdal om smalare sortimenten: ”Varje förhandling ödesmättad”

Livsmedelsproducenterna får allt svårare att få igenom prishöjningar för att täcka sina högre kostnader, menar Livsmedelsföretagens chefsekonom Carl Eckerdal.
I Matpriskollens senaste rapport skriver vd Ulf Mazur att det sker stora sortimentsförändringar där ”stora kända artiklar slängs ut från butikerna, då kedjorna vägrar acceptera önskade prisökningar”. Livsmedelsföretagens chefsekonom, Carl Eckerdal, har fått signaler på en liknande tendens.

– Anekdotiskt har vi hört många företag som nämner att der...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11