23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Prisskillnaderna ”utmaning för varumärket Ica”

Allt fler Maxi-butiker utmanar Willys varupriser. Samtidigt ökar prisklyftorna mellan Icas butiker, visar siffror från Matspar och Matpriskollen.

I en undersökning som Matspar gjort för Fri Köpenskap visade det sig att prisskillnaderna på en matkasse online blivit större bland Icas Stockholms-butiker sedan april.

Vid Matpriskollens sammanställning för oktober rapporterar sajten om att snittpriserna mellan olika Ica-butiker kan skilja sig upp till 25 procent. Även inom Icas olika format syns tydliga skillnader. Inom Maxi är skillnaderna upp till sex-sju procent, medan det inom Kvantum är så mycket som 19 procent. Tittar man på specifika varor skiljer det ännu mer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.154|