23948sdkhjf

Årets ekoinsats går till en ihärdig Hemköpsbutik

Hemköp Telefonplan har ett uttalat mål för ekoförsäljningen.

– Vi är en liten butik, tajt. Men vi försöker göra det bästa vi kan. Jag skulle säga att vi har kämpat sen alltid även om det inte har varit ett tydligt mål att ta hem det här priset. Men ett tydligt mål att alltid ge kunderna vad de vill ha, berättar Erik Johansson, butikschef.

Vad betyder det att vinna?

– Det ger en morot att vilja jobba vidare. Att man är på rätt väg, att kunderna gillar oss och att leverantörerna tror på oss.

Juryns motivering: 

”Vinnaren av Årets ekoinsats gör ett aktivt val att låta det ekologiska få ta plats, trots begränsad yta. Detta visar sig via ett ihärdigt arbete från personalen med skyltning och kampanjer för det ekologiska sortimentet. Inom den enda butikskedjan med ett uttalat mål för den ekologiska försäljningen, lyckas årets vinnare sticka ut med högst andel ekologiskt. Kort och gott – en fullvärdig vinnare.”

Artikeln är en del av vårt tema Dagligvarugalan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.5