23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matpriskollen: Det krävs bättre information om extrapriser

I veckans granskning av kedjornas kampanjer sätter Ulf Mazur på Matpriskollen luppen på den bristande informationen om pris och rabatter i butikernas kampanjkommunikation.

Jag håller på och förbereder en livepresentation på Tv4 som ska handla om hur kampanjer och erbjudanden fungerar inom dagligvaruhandeln. Fick frågan och det är klart att svenska folket behöver förstå lite mer, när runt 40 procent av allt som handlas är på extrapris.

Det som slår mig är at det är inte lätt att vara kund. Men samtidigt kul. För tänk vad mycket erbjudanden som tas fram före och under mitt besök i butiken. Vilken uppmärksamhet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|