23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Varumärkesexpert: Så kan Ica motverka negativa konsekvenser

Onsdagens dom i Ica-härvan där 16 av 18 åtalade dömdes skyldiga till olika typer av insiderbrott kan ha skadat Icas varumärke. Däremot kan det höga anseendet underlätta för matjätten att ta sig igenom en kris.

Ett stadigt, trovärdigt och uppskattat varumärke har större möjlighet att ta sig igenom en kris på ett bra sätt över tid, än ett som redan har ett skamfilat rykte. Det svarar Anna-Karin Lingham, varumärkesexpert, på frågan om vad domen i Ica-härvan kan komma att innebära för kedjans varumärke.

För ett drygt år sedan landade Ica på en andraplats av alla landets varumärken i Yougovs årliga imageranking, något som alltså i detta fall kan vara till fördel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.119