23948sdkhjf

Matpriskollen: Minskat kampanjtryck i början av året

I veckans granskning av kedjornas kampanjer noterar Ulf Mazur på Matpriskollen att kedjorna har minskat sitt kampanjtryck under årets första veckor. Utom Hemköp.
2023 var året då ordet multilojal, myntat av Matpriskollen, skrevs in i historieböckerna. Konsumenterna fortsatte att kolla efter extrapriser och handla i flera olika butiker.

2024 inleds med mycket avvaktande hållning i kampanjtryck från nästan alla kedjor. 

Är det möjligtvis så att man inte har råd att sälja så stor andel på kampanj och ma...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079