23948sdkhjf

Hemköps kundklubb har nått 2 miljoner användare

Hemköps kundklubb som lanserades 2020, Klubb Hemköp, har nått 2 miljoner medlemmar.

Kundklubben lanserades 2020 och premierar hållbara handlingar med extra poäng på köpta varor. Sedan hösten 2023 får kunden extra poäng på alla ekologiska och Krav-märkta varor.

Klubb Hemköp, som lanserades i oktober 2020, har nu två miljoner medlemmar. Klubb Hemköps syfte är att belöna Hemköps kunder för sina inköp, där hållbara handlingar premieras extra. Under vecka 6 kommer milstolpen att firas genom extra fina klubberbjudanden i Hemköps butiker runt om i landet.

− Att vi nu når två miljoner medlemmar är fantastiskt, och ett kvitto på att konsumenterna uppskattar klubben. Men vi kommer inte sluta här, vi fortsätter arbetet med att förbättra Klubb Hemköp och strävar så klart efter att bli ännu fler medlemmar, säger Joel Bergman, CRM-chef på Hemköpskedjan.

Hemköp ger också 100 extra poäng för att köpa veckans miljömärkta produkt och veckans vegetariska-produkt.

− Vi är stolta över att Klubb Hemköp har ett hållbart fokus och det är ett koncept som uppskattas av våra kunder. Vi märker också att kunderna uppskattar våra klubbpriser. Därför vill vi fira milstolpen på två miljoner medlemmar tillsammans med våra kunder ­− genom att nästa vecka ha extra fina klubberbjudanden i våra butiker - samt på vår E-handel, säger Joel Bergman.

Kedjornas kundklubbar:

Coop: 3,9 miljoner medlemmar.

Willys: 3,5 miljoner medlemmar i november 2023.

Hemköp: Två miljoner medlemmar 2024.

Lidl: 1 miljon medlemmar 2022.

Ica: 5,2 miljoner medlemmar 2024.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094