23948sdkhjf

De tar kampen om butikshyllorna

Företaget EWQ som specialiserar sig på digital butikskommunikation och kundhantering ska förse 14 Ica Maxi-butiker med elektroniska hyllkantsetiketter (ESL).

Totalt ska 14 Maxi-butiker implementera de elektroniska etiketterna i sina butiker, tio i region Syd och fyra i Stockholmsområdet. Åtta butiker får sina nya etiketter under våren, medan övriga sex installeras under sommaren. Det innebär att EWQ kommer att installera fler än 250 000 etiketter i Ica-butiker under 2024.

Utöver det kommer några butiker dessutom att använda sig av företagets kösystem.

Ica Maxi Toftanäs är en av butikerna som blir först ut. Enligt handlare Hasse Gunnarsson har Ica Maxi Syd gemensamt organiserat upphandlingen.

– När vi tog hänsyn till alla parametrar blev EWQ vårt självklara val: de har genom hela processen varit tillmötesgående och flexibla. Deras sortiment av etiketter innehåller storlekar som passar oss perfekt. Vi ser mycket fram emot att komma igång med vår digitala priskommunikation, säger han i ett pressmeddelande.

EWQ är inte fullständigt nya inom Ica. Sedan tidigare finns man bland annat i Ica Supermarket Kringlan. På sin hemsida lyfter man dessutom sina samarbeten med bland andra Apoteket och Elgiganten. Företagets svenska sektion omsatte under 2022 drygt fem miljoner kronor med en ebitda på minus närmare 1,4 miljoner kronor. I årsrapporten skrev man att 2023 skulle bli en nystart med fokus på stark tillväxt där målet är att ta marknadsandelar på alla sätt inom ESL, digital skyltning och köhantering.

– Vi på EWQ är oerhört stolta över att ha fått förtroendet från dessa handlare att digitalisera deras priskommunikation. Detta sätter en ny standard för hur ESL kan implementeras på stormarknader i Sverige. Nu är vårt fulla fokus att leverera en så bra tjänst som möjligt, det jobbet är i full gång, kommenterar Linus Rindby, landschef för EWQ i Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.099