23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Priset för ljus mindre än kostnaden för mörker

Efter ännu en månad med dystra besked försöker Anna Ekström i sin krönika se saker i ett längre perspektiv och återvänder till ett bevingat uttryck från grundaren Arthur C Nielsen.

För drygt 100 år sedan startade en 26-årig amerikansk man företaget som är en del av det bolag jag jobbar för sedan nästan 16 år tillbaka. 

Denna unge man lade grunden för ett helt nytt sätt att tillhandahålla datainsikter och är dessutom den som ”uppfann” begreppet marknadsandel. Fram till dess tittade man bara på hur man själv sålde men inte i relation till någon annan. Ett begrepp som för de flesta av oss är en självklarhet idag men som alltså inte varit med oss så länge.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078