23948sdkhjf

Förra Lidl-toppen blir marknadschef på SVT

SVT:s nya marknadschef var under sina sex år på Lidl Sverige med och la grunden till lågpriskedjans allt starkare position på den svenska dagligvarumarknaden.

Lidls tidigare kommunikationschef Bella Goldman återvänder till den bransch där hon från början gjorde sig ett namn. Den 14 maj tillträder hon som marknadschef på SVT.

– Jag är glad och stolt över förtroendet att ha fått uppdraget att berätta om SVT:s fantastiska utbud och uppdrag. Särskilt stolt är jag över att, tillsammans med så många begåvade kollegor, få arbeta med SVT:s public service-uppdrag. Extra kul är det såklart att komma tillbaka till Tv-branschen, där min karriär en gång började, säger Bella Goldman till SVT.

Bella Goldman var under sina sex år på Lidl Sverige med och la grunden till den tyska lågpriskedjans nuvarande positionering på den svenska dagligvarumarknaden. Först som kommunikationschef och sedan som chef för den sammanslagna marknads- och kommunikationsavdelningen. Mot slutet av sin period hos lågpriskedjan hade Goldman även CSR-frågorna på sitt bord. 

I november 2022 avslöjade hon själv på Linkedin att hon var färdig på Lidl.

”Nu är det dags att ta nästa steg. Jag ser fram emot att få använda allt det jag lärt mig i ett nytt sammanhang", skrev hon då.

Innan Bella Goldman kom till Lidl arbetade hon som programledare och producent på TV4, ZTV och TV3. Hon har också drivit egen verksamhet inom kommunikation.

Lidls chef för avdelningen Corporate Communications & CSR heter numera Marita Wengelin. Hon tillträdde tjänsten i juni 2023.

Artikeln är en del av vårt tema På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063