23948sdkhjf

Matpriskollen: Frukt- och grönsakskampanjerna drar kunder

I veckans granskning av kedjornas kampanjer tittar Ulf Mazur närmare på frukt- och grönsakskampanjerna, som börjar ta fart. Med både sjunkande ordinariepriser och ökande kampanjaktivitet är de viktiga för att dra kunder till butikerna.
Frukt och grönsaker sjunker i pris i mars. Det beror på att vädret runt medelhavet varit väldigt varmt och bra senaste månaderna, vilket resulterat i stora skördar. Och stora skördar pressar priserna.

Sänkta priser i butikerna har vi sett, men det hjälper inte om inte kunderna kommer. Därför har extrapriserna så stor makt och betydelse varje vecka...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078