23948sdkhjf

Matpriskollen: Frukt- och grönsakskampanjerna drar kunder

I veckans granskning av kedjornas kampanjer tittar Ulf Mazur närmare på frukt- och grönsakskampanjerna, som börjar ta fart. Med både sjunkande ordinariepriser och ökande kampanjaktivitet är de viktiga för att dra kunder till butikerna.
Frukt och grönsaker sjunker i pris i mars. Det beror på att vädret runt medelhavet varit väldigt varmt och bra senaste månaderna, vilket resulterat i stora skördar. Och stora skördar pressar priserna.

Sänkta priser i butikerna har vi sett, men det hjälper inte om inte kunderna kommer. Därför har extrapriserna så stor makt och betydelse varje vecka...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094