23948sdkhjf

Så påverkar prishysterin branschen framöver – ”En långsiktig förändring”

Sverige var förskonat från den prisförvandling som många länder i Europa såg redan efter finanskrisen 2008. Men nu har tiden kommit i kapp och dagligvarubranschen kan ha förändrats för gott.
Ända sedan matprisinflationen på riktigt drabbade de svenska konsumenterna har branschen tvingats anpassa sig efter en ny typ av efterfrågan. Mer sug efter klipp och ökad priskräsenhet är bland de trender som inneburit att lågpriskedjorna lockat till sig allt fler kunder. Men utvecklingen har också tvingat fram olika svar från de äldre aktörerna på...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.083