23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Frukt- och grönt-vinnarna: ”Det måste alltid hända något”

På Stora Coop Lund byter frukt- och gröntavdelningen ansikte minst en gång i veckan. Butiken som vann sitt tredje pris på Dagligvarugalan satsar stort på färskvaror, med frukt och grönt som ett välkänt dragplåster först i kundvarvet. 

Det börjar närma sig lunchtid och allt fler kunder strömmar in i butiken. Ute på golvet är aktiviteten febril med varuexponeringar som rensas, flyttas och fylls på. Säljledaren Anette Jakobsson förklarar att avdelningen byter ansikte minst en gång i veckan. Målet är att skapa en levande miljö med saluhallskänsla som inspirerar till matglädje.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.121