23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matpriskollen: ”Marknaden har inte lärt sig de nya prisnivåerna”

Marknaden har ännu inte lärt sig pris- och kampanjnivåerna för de nya Bregottstorlekarna, konstaterar Ulf Mazur på Matpriskollen i veckans granskning av kedjornas kampanjer.

Det är lite av en mellanperiod nu, men när du läser detta är det lönevecka och helgerna står för dörren. Grillteman börjar nu visas i alla butiker och snart kan vi kanske se kött på topplistan över de mest tillagda erbjudandena. Till dess får vi nöja oss med klassiker som Bregott och smör.

Bregott är väl att se som ett inflationsmärke för svenska folket. Med Arlas nya förpackningsstratregi med tre tydliga storlekar så finns det nu utrymme att göra kampanjer med nya prispunkter. 500 gram kostar oftast runt 40 kronor på kampanj och 55-60 kronor i ordinarie pris, medan 750 gram kostar runt 70 kronor ordinarie och på kampanj runt 50 kronor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|