23948sdkhjf

Provokativa kundvarvet som ska hålla i längden

Kortare kundvarv för nyttig och hållbar mat kan vara ett sätt för livsmedelsbutikerna att ta större ansvar. Det tror Sveriges Konsumenter som agerat projektledare för ett Vinnova-projekt med målet att erbjuda kedjorna en lösning för att klara sina miljömål.
Under projektet som Sveriges Konsumenter döpt till ”Kärn-affären” har man efter en dialog med representanter från Ica, Coop, Hemköp och Lidl tagit fram ett förslag på ett mer hållbart kundvarv. I den hypotetiska butiken är ingång och utgång placerade vid samma ställe där man kan gå ett kort kundvarv för att handla nyttiga och hållbart producerade b...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125