23948sdkhjf

Axfoods nya AI-strateg: Så kommer branschen att förändras

Björn Blomqvist är sedan årsskiftet chef för Axfoodkoncernens strategiska AI-utveckling. I en expertintervju berättar han om AI-baserade kampanjer, vad AI innebär för branschen och hur det kommer att se ut den närmsta tiden.
Det var vid årsskiftet som Axfoodkoncernen tillsatte en ny roll för att alla bolagen inom koncernen ska kunna samverka kring AI. Tjänsten innehas av Björn Blomqvist, som kommer från en AI-roll på grossistbolaget Dagab.

– Mitt ansvar nu är att få de olika grupperna inom koncernen att ta ett större grepp om AI, säger han.

Björn Blomqvist satsade hå...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094