Så nära ”budgetkonsumenterna” är kedjorna – City Gross och Hemköp sticker ut
I en ny undersökning om lågprismarknaden tittar man på var köpsvaga konsumenter handlar samt hur nära de har till de olika kedjorna.
Mårten Lindberg har tittat på hur nära sin kärnmålgrupp kedjorna lägger sig. Foto: Mattias Larsson/Press/Timothy Huges
Enligt en ny rapport från analysföretaget Infostat har Sverige 1,1 miljoner konsumenter som alltid letar efter det billigaste alternativet när de handlar mat eller sällanköpsvaror, så kallade budgetkonsumenter. Den gruppen visade sig vara mycket större än gruppen som kallas för lyxkonsumenter, som består av 250 000 svenskar, som prioriterar märke, ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration