23948sdkhjf

Butikernas ansvar: ”Nya produkter tänjer på regelverken”

Med vår bransch följer ett ansvar för barn och unga. Vi behöver därför hitta ett sätt att förhålla oss till produkter som tänjer på regelverket, menar Livsmedelhandlarnas vd Pär Bygdeson i sin krönika.
Det mänskliga behovet av att bli uppiggad och känna att man får mer ”energi” verkar vara näst intill oändligt. Vår drift att konsumera något istället för att ta en tupplur eller en promenad är en källa till en stor mängd produkter genom årens lopp. 

Under 1700-talet gick staten hårt åt svenskarnas kaffedrickande som både kostade pengar i form...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141