23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Designstudenten bakom Lidls nya kassar: ”Det känns stort”

Mat för ett helt år och äran att få sitt motiv tryckt på Lidls nya flergångskasse. Det får 22-åriga designstudenten Agnes Wirf från Lund som utsetts till vinnare i dagligvarukedjans rikstäckande tävling om att designa en ny flergångskasse.

Det var under förra hösten som Lidl Sverige bjöd in studenter från en rad olika designskolor. Tanken var att lansera en kasse med en unik design och samtidigt bidra till en mer hållbar shoppingupplevelse.

Designstudenten Agnes Wirfs förslag inspirerad av Lidls varudisplay inklusive stiliserade versioner av hennes och familjens favoritprodukter från Lidl föll juryn mest i smaken.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078